Berita Terkini dari MalaysiaKini, Utusan Malaysia, Harian Metro, Berita Harian, Kosmo, Malaysian Insider, Harakah, Bernama, Keadilan Daily, Tonton Drama. Perkongsian cerita dan kisah untuk panduan, pedoman bagi diambil teladan dan sempadan.

 

Petua Hilangkan Sakit Perut

Sakit perut sebenarnya disebabkan oleh banyak faktor dan perut sebenarnya tempat berkumpulnya penyakit jika kita makan secara tidak betul. Beberapa petua yang boleh menghilangkan sakit perut.

1) Daun jambu batu muda

Untuk budak-budak :

Ambil beberapa helai daun jambu batu yang muda iaitu pucuknya. Bersihkan kemudian masukkan kedalam mesin pengisar dan kisarkan untuk mendapatkan jusnya. Tapiskan dan campurkan dengan sedikit gula dan bolehlah di minum airnya.




Untuk Yang Dewasa :

Ambil beberapa helai daun jambu batu yang masih muda. Kunyah daun jambu batu tersebut dan telan airnya.
--> 2) Hilangkan Sakit Gastrik

Ambil seheai pucuk betik yang tua, sedikit ibu kunyit da ibu garam sebesar jari kelengkeng. Tunbukkan ketiga-tiga bahan tadi sehingga lumat dan gaulkan dengan setengah cawan air. Tapis air tersebut dan minum. Amalkan seminggu sekali selama tiga minggu.

3) Madu lebah

Apabila kita sakit perut, tapak tangan kita akan berpeluh. Bila perasan yang tapak tangan kita telah mula berpeluh.... ambillah madu lebah dan tuangkan di atas tapak tangan yang berpeluh tadi, selawat ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad S.A.W dan jilatlah peluh di tapak tangan yang telah bercampur dengan madu lebah tadi... insyaallah jika diizinkan Allah maka sakit perut kita akan sembuh


Comments :

0 comments to “Petua Hilangkan Sakit Perut”

Post a Comment


Arkib




Blogged.my

Kongsikan