Berita Terkini dari MalaysiaKini, Utusan Malaysia, Harian Metro, Berita Harian, Kosmo, Malaysian Insider, Harakah, Bernama, Keadilan Daily, Tonton Drama. Perkongsian cerita dan kisah untuk panduan, pedoman bagi diambil teladan dan sempadan.

 

Reviu Apps: Ucap salam guna Yo!

Masyarakat di Malaysia, mengucapkan salam dan berjabat tangan itu dianggap nilai pekerti yang sebati apabila mengunjungi atau menanti kunjungan dan apabila bertemu.

Namun, apa kata tradisi terbabit diaplikasikan dalam aplikasi seperti Yo! yang membolehkan masyarakat negara ini menghantar salam mengikut perayaan tertentu kepada rakan lain bukan sebangsa dengan mereka.


Ia tanda persahabatan sesama rakyat Malaysia selain lambang kepada perasaan kasih sayang, hormat, rendah diri dan penuh harapan.

Sudah pasti dengan aplikasi ini, orang yang ditujukan ucapan salam pula berasakan dirinya dihormati dan sedar bahawa orang yang menujukan ucapan itu sahabat yang ikhlas dan berniat baik terhadapnya.

Ini jelas dapat membentuk satu kesatuan perasaan persaudaraan, biarpun masih belum mengenali antara satu sama lain.

Grafik bagi aplikasi juga menarik dengan gabungan warna dan rekaan yang ringkas tetapi memberi makna kepada pemindah turunnya serta penerimanya nanti.

Sumber : hmetro.com.my

Comments :

0 comments to “Reviu Apps: Ucap salam guna Yo!”

Post a Comment


Arkib




Blogged.my

Kongsikan