Berita Terkini dari MalaysiaKini, Utusan Malaysia, Harian Metro, Berita Harian, Kosmo, Malaysian Insider, Harakah, Bernama, Keadilan Daily, Tonton Drama. Perkongsian cerita dan kisah untuk panduan, pedoman bagi diambil teladan dan sempadan.

 

Wang dan masa : jenis manusia di dunia


Bila bercakap berkenaan duit dan masa. Ada pelbagai jenis manusia atau orang yang boleh dilihat. Kesimpulan yang dapat dibuat ada 4 jenis semuanya. Di mana kita berada dalam dunia duit dan masa ini. Jom tengok.






1.    Tiada masa dan tiada wang.
-->
Kebanyakan pekerja jatuh pada kategori ini. Mereka bekerja setiap hari dan tiada masa untuk menikmati kehidupan. Kebanyakn dari mereka juga kahabisan wang pencen dalam masa yang sekejap di sebabkan kebebsan yang tidak dapat di kawal.

2.    Tiada masa tetapi ada banyak wang.

Bekerja sendiri dan pemilik perniagaan berada dalam kategori ini. Mereka lebih bernasib baik dari golongan pekerja kerana mereka ada banyak wang. Namun, mereka bekerja keras untuk memastikan keuntungan sentiasa berada pada pihak mereka.

3.    Ada masa tetapi tiada wang.

Selalunya golongan bekerja kampung, petani dan nelayan jatuh pada kategori ini. Mereka ada banyak masa tetapi tiada wang untuk di belanjakan.

4.    Ada masa dan ada banyak wang.

Pemilik perniagaan besar, memiliki tanah yang banyak dan pelabur jatuh pada kategori ini. Mereka mempunyai masa yang banyak untuk membelanjakan wang. Sudah tentu, anda pun mahu berada dalam tahap ini.

Comments :

0 comments to “Wang dan masa : jenis manusia di dunia”

Post a Comment


Arkib




Blogged.my

Kongsikan